Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem sociální idiot

Jedna moje vlídná kamarádka tomuto stavu říká „roztržitá intelektuálka". Ale já vím své. Jsem mimoň.

V posledních několika týdnech se mi to přihodilo dokonce dvakrát. Kráčela jsem po ulici, v duchu zabraná do řešení záležitostí mezigalaktického významu, jako třeba co mám dětem uvařit k obědu, jestli mám konečně umýt okna nebo návštěvám tvrdit, že v nich máme speciální mléčné sklo, proč se Kingovo TO nedostalo mezi finalisty v anketě o Knihu mého srdce... Děti kolem mě kroužily jak satelity kolem Slunce a to větší mi cosi zaujatě líčilo svým sytým hláskem a menší se vzpouzelo v kočárku a bavilo se tím, že střídavě házelo nakousaný rohlík na zem a pak zase vyžadovalo onen kus ožvýkaného a špinavého pečiva podat ke konzumaci. V tomto rozpoložení jsem přehlédla známou. Dokonce jsem přeslechla, jak na mě volá. Nu, stane se, řekla jsem si, když jsem se dozvěděla, že se dotyčná urazila. Napsala jsem omluvnou esemesku a doufala jsem, že jsem si svůj příděl společenských prohřešků na nějakou dobu vybrala.

Ale život je potvora a nebyla bych to já, abych sama sobě nezpůsobila další trapas. Včera jsem se dozvěděla, že si na mě jiná známá stěžovala, že jsem ji okázale ignorovala, když jsme se potkaly v chrámu konzumu. Údajně jsem na ni pohlédla, když mi málem přejela prvorozenou nákupním vozíkem, a pak jsem stočila zrak stranou a s významným úsměvem odkráčela pryč. Prý nás od sebe dělily pouhé dva metry, takže se nemohu vymlouvat na svou očním lékařem potvrzenou krátkozrakost. Sama nevím, v čem je problém. Asi mi ona nepozdravená osoba prostě splynula s davem. Těžko říct. Podezírám sama sebe, že během rodinného nákupu (ekvivalent čínského mučení a žhavení lebky) bych si nevšimla ani alegorického vozu s barevně oděnými transvestity tančícími sambu. Jsem ráda, že k pokladně dovezu obě dvě děti a alespoň polovinu z obsáhlého seznamu položek, které jsem plánovala zakoupit.

Vyhledávám si na netu firmu, co by mi vyrobila slušivé tričko s nápisem HLASTE SE KE MNĚ PRVNÍ - HLASITĚ KŘIČTE! Snad mě to uchrání dalších selhání.

Kdybyste mě i po tomto sdělení nadále podezírali ze záměrného přehlížení a úmyslného nezdravení, vezměte v potaz všechny ty veselé historky, co o mně kolují. Třeba tu, jak jsem na srazu internetových známých živě rozprávěla s reálnou osobou, jež se do té doby znala pouze coby oblíbený virtuální nick, a posléze jsem popírala, že bych s ní kdy prohodila slovo (připomínalo to trochu scénku jako z Cimrmana: „Já jsem s ní nehovořila!" „Ale vždyť jsi s ní hovořila!" „Ne, nehovořila!"). Prostě se mi vinou rozrušení z komunikace s dospělými inteligentními osobami většina událostí onoho dne okamžitě vykouřila z hlavy (a zůstal mi jen blažený dojem, že jsem se na všechny usmívala a oni zase na mě).

Evidentně mi ta část mozku, díky níž je člověk schopen chovat se příčetně, nefunguje tak, jak by měla. Nevidím, neslyším, zapomínám a míjím ty, co bych ráda potkala. Asi už s tím nic nenadělám, musím jen doufat, že lidé, kterým za to stojím, si dají tu námahu, aby se minout nenechali.

A pro ty, kteří mi má přehlédnutí nedokáží odpustit, mám na závěr krátký vzkaz: Kdybych vám vážně chtěla naznačit, že mi nestojíte ani za pozdrav, udělala bych nějaké zásadní gesto. Třeba bych si spustila kalhoty a ukázala vám dvě bledé polokoule zvrásněné hlubokými krátery. Pokud vám jenom hledím do tváře a moje oči jsou somnambulně zamlžené, znamená to, že nejsem na příjmu. Nezlobte se proto na mě. I sociální idioti mají právo na život.

 

 

Autor: Gabriela Chrastilová | pondělí 20.7.2009 15:37 | karma článku: 25,66 | přečteno: 3406x
  • Další články autora

Gabriela Chrastilová

Být jako vakovlk

Onehda jsem zase u dopolední kávy (která je součástí složitého procesu ranní resuscitace) pročítala články na netu (byly doby, kdy jsem se oživovala četbou beletrie, ale od té doby, co mám děti, mi pomřelo značné množství mozkových buněk a moje záliby se poněkud zjednodušily). A narazila jsem na jeden poměrně zajímavý o vymřelých živočišných druzích (chudáci, co dopadli stejně jako ty moje neurony).

28.8.2011 v 8:00 | Karma: 14,29 | Přečteno: 1741x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Chrastilová

Hlavně přirozeně

Poměrně často se setkávám názorem, že takzvaný „přirozený porod“ (a jeho ještě o mnoho zvrhlejší a nebezpečnější mutace domácí porod) je jakýmsi voláním po návratu do časů dávno minulých, že je aktivitou, která v moderní společnosti nemá své místo, a že je to prostě úplná pitomost chtít se vrátit do časů našich bab a prabáb, odkázaných při slehnutí toliko na pomoc bab (porodních).

17.8.2011 v 16:44 | Karma: 13,74 | Přečteno: 1844x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Chrastilová

Jak se budu jmenovat?

Je tomu již třiatřicet let, co moje máti vybírala jméno pro svoje očekávané dítě. Rodinná historka traduje, že maminka byla celé těhotenství přesvědčená, že pod srdcem nosí miminko mužského pohlaví. A tak se i její myšlenky točily kolem jmen pro chlapce. Měla jsem být Ondřej nebo Filip. Maminka byla natolik soustředěná na očekávaného syna, že z hlavy úplně vytěsnila jinou možnost, tedy že by se jí narodila holčička.

16.8.2011 v 19:25 | Karma: 15,90 | Přečteno: 1791x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Chrastilová

Jak jsem se (ne)stala spisovatelkou

Psaní je magie, stejně jako kterékoli jiné umění je to živá voda. A voda je zadarmo. Tak pijte. Pijte, co hrdlo ráčí. (Stehen King, O psaní).

6.7.2010 v 19:30 | Karma: 14,55 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Chrastilová

Pět metrů krásy

Jsem nepoučitelná. Sotva jsem se zbavila šátku na nošení dětí a spolu i s ním nutnosti šktrit se na pruhu látky, začala jsem koketovat s myšlenkou na další zavinování do pruhu textilie.

16.3.2010 v 13:30 | Karma: 24,54 | Přečteno: 2657x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Loňské závody ve Špindlu řeší policie, lyžaři už plánují další. Ještě dražší

24. dubna 2024

Premium Zatímco se detektivové protimafiánského útvaru NCOZ zabývají podezřením na dotační podvod v...

Biden podepsal miliardy, Kyjev hned dostane munici HIMARS a obrněnce Bradley

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  19:44

Sledujeme online Americký prezident Joe Biden dnes po několikaměsíčním schvalování v Kongresu podepsal zákon...

VIDEO: Plamenů se nezalekli. Američané pomáhali, dokud řidiče nevytáhli

24. dubna 2024  19:33

Starší řidič ve čtvrtek u americké Minnesoty sjel z dálnice a narazil do sloupu veřejného...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2722x
Matka, manželka, kynoložka, kočkomilka, buddhistka, sympatizantka normálního porodu, sáríholička, nadšená divačka bollywoodské kinematografie. Autorka knih pro maminky (Agáta a já, Eroika 2008) i pro ostatní lidi a ne-lidi (Smrtí život začíná, Jota 2010). Spoluautorka knihy Bonding - porodní radost (DharmaGaia, 2011).
Publikuji i články pro časopisy (Máma a já, Děti a my) a zahlcuji Síť.
Více čtení o mně a ode mě na www.gaurichrastilova.cz